Vernieuwing.
Wanneer ? Indien :
- U in de gemeente ingeschreven wordt
- de geldigheidsduur van de identiteitskaart vervallen is
- wanneer ze gestolen of verloren is
Zich persoonlijk aanbieden met: ( naargelang het geval ) :
- de uitnodiging
- de oude kaart of document van verlies of verklaring van diefstal
- één recente foto met witte achtergrond
- Het noodzakelijke bedrag: voor belgischeidentiteitkaart en voor verblijfskaart D; E+; F+, 22€ en voor verblijfskaart C, 25€ Bancontact is beschikbaar.
Na 3 weken ontvangt u in uw brievenbus de PIN- en PUK-codes. Met die codes moet u langskomen om uw identiteitskaart te activeren.
Spoedprocedure :
Alleen in geval van verlies of diefstal :
de identiteitskaart is beschikbaar :
-
binnen een termijn van 2 werkdagen : prijs : € 100,00
-
binnen een termijn van 1 werkdag : prijs : € 140,00
De aanvraag moet voor 15 uur gebeuren.
Verlies of diefstal van de identiteitskaart.
- De verklaring wordt bij de politie gedaan : Politiecommissariaat - Veiligheidsstraat 4
Twee foto's zijn nodig.
Verandering van adres in de Gemeente.
- voor e-IK : de identiteitskaarten worden niet vervangen, de vermelding wordt op de chip gezet. (met PIN- en PUK-codes)
- voor Europese identiteitskaarten ( vorig model ) : u zal uitgenodigd worden om een nieuw e-IK te maken.
Verandering van de burgerlijke stand.
- voor e-IK : geen melding van burgelijke stand op de kaart.
- voor europese identiteitskaarten ( vorig model ) : u zal uitgenodigd worden om een nieuw e-IK te maken.
Gemeentebestuur
Dienst : Bevolking (Hall)
Medewerkers:
TAPAI Sylvie
population@koekelberg.brussels