KOEKELBERG WERFT AAN

Vacatures in de kijker

Offert n°392 - Projectmedewerker – Communicatie & Politiek Ondersteuning (X/V/M)

Profiel

Wil je actief deelnemen aan het lokale politieke leven en bijdragen aan concrete projecten die direct impact hebben op de inwoners? Word lid van het team van Olivia P’tito, burgemeester van Koekelberg.

Het gemeentelijk niveau is de basis van burgerschap, engagement en democratie. Binnen het kabinet werk je mee aan de uitvoering van de algemene beleidsnota “Koekelberg 2030”, de routekaart van de meerderheid. Je zorgt voor de dagelijkse ondersteuning, afstemming en coördinatie met de gemeentelijke administratie.

Over Koekelberg
Koekelberg is een Brusselse gemeente op mensenmaat (bijna 23.000 inwoners) in het hart van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Gekenmerkt door culturele en sociale diversiteit, combineert de gemeente erfgoed (de Nationale Basiliek en het industriële verleden), een dynamisch verenigingsleven, liefde voor chocolade en de stedelijke uitdagingen van een dichtbevolkte Brusselse gemeente: veiligheid, levenskwaliteit, wonen, commerciële dynamiek, stadsontwikkeling, jeugd, klimaat en cultuur.

Werken in het team van de burgemeester betekent meewerken aan concrete projecten in direct contact met de inwoners.

De burgemeester van Koekelberg leidt het college van schepenen met de meeste vrouwelijke leden in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Dit engagement vertaalt zich in een actief beleid voor gendergelijkheid, strijd tegen discriminatie en ondersteuning van feministische en inclusieve initiatieven, ten dienste van iedereen.

Jouw missie
In nauwe samenwerking met de burgemeester en onder coördinatie van de kabinetschef bied je veelzijdige ondersteuning op het vlak van politieke actie en communicatie. Je combineert projectopvolging, creatieve contentproductie en praktische organisatie van activiteiten en evenementen.

Jouw verantwoordelijkheden

Communicatie en content

  • Creëren en verspreiden van aantrekkelijke content (teksten, foto’s, video’s, sociale media).
  • Opstellen van nota’s, boodschappen, toespraken en communicatiemateriaal.
  • De initiatieven van de gemeente en de realisatie van Koekelberg 2030 onder de aandacht brengen bij de inwoners.

Organisatorische en relationele ondersteuning

  • Bijdragen aan de voorbereiding en opvolging van vergaderingen, activiteiten en evenementen.
  • Effectieve communicatie verzekeren met partners, verenigingen en inwoners.
  • Actief meewerken aan de dagelijkse coördinatie tussen het kabinet en de gemeentelijke administratie.
  • De burgemeester begeleiden bij bepaalde activiteiten of officiële verplaatsingen.

Projecten en opvolging

  • Bijdragen aan specifieke politieke dossiers.
  • Nauwkeurig beheren van administratieve aspecten van projecten.
  • Actief opvolgen van de engagementen uit de algemene beleidsnota.

 

PROFIEL :

Je bent dynamisch, gemotiveerd en geïnteresseerd in politieke en maatschappelijke kwesties. Je combineert organisatorisch talent met creativiteit.

 

Jouw vaardigheden

  • Diploma in communicatie, rechten, sociale wetenschappen, public relations, politieke wetenschappen… (bachelor of master).
  • Uitstekende beheersing van het Frans, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Vaardig met digitale tools en interesse in digitale contentcreatie.
  • Organisatietalent, zelfstandigheid en flexibiliteit (ook occasionele avonden en weekends).

Aanvullende troeven

  • Tweetaligheid FR-NL of andere talen.
  • Rijbewijs B.
  • Ervaring in communicatie, het verenigingsleven, politiek of een institutionele omgeving.

Waarom bij ons werken?

  • Een unieke ervaring in het hart van het lokale politieke leven.
  • Een klein, dynamisch en hecht team.
  • Mogelijkheid om je vaardigheden in communicatie, organisatie en projectmanagement verder te ontwikkelen.
  • Een veelzijdige rol die nabijheid bij de burgemeester, burgerbetrokkenheid en creativiteit combineert.


Aanbieding

    • Contract van bepaalde duur met mogelijkheid tot omzetting naar onbepaalde duur. 
    • Deeltijds. 
    • Extralegale voordelen: maaltijdcheques, tweetaligheidsbonus, werkgeversbijdrage voor openbaar vervoer (gratis jaarlijks MIVB-abonnement, fiets- en voetgangersvergoeding onder voorwaarden), extralegale vakantiedagen, opleidingen, hospitalisatieverzekering, aanvullende pensioenregeling (tweede pijler). 
    • Mogelijke waardering van anciënniteit op basis van tewerkstellingsattesten. 

Wij kijken ernaar uit je te ontmoeten en samen te bouwen aan een meer solidaire toekomst!


Contact info.

Stuur je CV en motivatiebrief naar M. Geoffrey GUERITTE, Kabinetschef (ggueritte@koekelberg.brussels) voor maandag 10 november 2025, met als onderwerp: “Sollicitatie – Projectmedewerker Communicatie & Politieke Ondersteuning”.

Werkplek: Koekelberg. 

Offert n°390 - Administratief Assistent Back-Office Sociale Dienst

Profiel

· Diploma secundair onderwijs

· Tweetalig NL/FR of FR/NL (in het bezit van Selor - art. 8 en 10 of bereid om deze te behalen)

· Ervaring binnen een OCMW is een pluspunt

· Kennis van informatica: Outlook, Word en Excel


Aanbieding

Missie

Als lid van het personeel van de sociale dienst bestaat de missie in het kader van het back-office uit het bieden van administratieve ondersteuning aan de sociale eerstelijnsdienst. Hij/Zij werkt nauw samen met alle interne teams van het OCMW. Hij/Zij rapporteert aan de verantwoordelijke en formuleert voorstellen ter verbetering met betrekking tot zijn/haar opdracht of dienst.

Activiteiten

  1. Invoer

 

a. Invoeren van voorstellen van maatschappelijk werkers in Gesdos

  1. Comité

a. Voorbereiding van het pre-comité

b. Voorbereiding van het post-comité

c. Versturen van brieven binnen de wettelijke termijnen

  1. Controle

a. Alle administratieve tekortkomingen in sociale dossiers signaleren aan de betrokken medewerkers

b. Opmaak van betalingsvoorstellen, na validatie door de sociale dienst, ten aanzien van de financiële dienst

c. Opvolging en beantwoording van opmerkingen van de financiële dienst betreffende sociale dossiers

d. Voorbereiding en opvolging van dossiers in het kader van inspectie

  1. Samenwerking

a. Administratieve ondersteuning bieden aan de eerstelijnsdienst (oproepingen, simulatie van ontvangen terugvorderingen, referentieadres, opvolging juridische dossiers, enz.)

b. Occasionele en uitzonderlijke ondersteuning bieden aan de onthaalbalie

c. Actief deelnemen aan de verschillende teamvergaderingen

Aanbod:

· Vervangingscontract

· Voltijds

· Extralegale voordelen: maaltijdcheques, terugbetaling van kosten voor openbaar vervoer (gratis MIVB), extra verlofdagen, opleidingen, hospitalisatieverzekering

· Erkenning van anciënniteit mogelijk mits werkattesten


Contact info.

Stuur uw sollicitatiebrief + CV naar het OCMW van Koekelberg - Personeelsdienst - Fr. Delcoignestraat 39, 1081 Koekelberg

of per e-mail: GRH-HR-CPAS-OCMW@koekelberg.brussels

Offert n°292 - Verzorgende (M/V/X) voor het rusthuis Jourdan Village van het OCMW

Profiel

In samenwerking met de verpleegkundige en onder zijn verantwoordelijkheid verleent de verzorgende aan de bewoners van het rusthuis hygiëne en integrale zorg : lichaamsverzorging, ondersteuning bij het eten en drinken, naar bed brengen, opvang, bewoners begeleiden bij verplaatsingen, enz.. Hij geeft zijn observaties schriftelijk en monderling door om de continuïteit van de zorg verder te laten verlopen.   

 

Diploma :

* BSO 3de graad Verzorging

* BSO 3de graad Bejaardenzorg/Zorgkundige 7de jaar

In het bezit zijn van zijn VISA (RIZIV nummer om als verzorgende te mogen werken)

Talen :

Frans (goed)

Nederlands (goed)

Uurrooster :

A : 07u00 tot 15u00 met 1/2 uur pauze

B : 12u00 tot 20u00 met 1/2 uur pauze

Nacht : 19u30 tot 7u00 met 2 x 1/2 uur pauze

Eén weekend op 2.


Aanbieding

Vervangingscontract

 


Contact info.

Stuur uw motivatiebrief en CV naar grh-hr-cpas-ocmw@koekelberg.brussels

Offert n°195 - Verpleger/ Verpleegster

Profiel

  • Graduaat of brevet
  • Tweetalig NL/F of F/NL (in het bezit van een SELOR-attest  art.8 en 10 of bereid zijn dit te behalen);

Taken : Medische zorg en ondersteuning voor inwoners van Jourdan Village (ROB en RVT)


Aanbieding

Voltijds contrat van onbepaalde duur 

Extra-legale voordelen : maaltijdcheques, vergoeding van openbaarvervoerkosten, extra-legaal verlof, opleiding


Contact info.

OCMW Koekelberg – Fr. Delcoignestraat 39 te 1081 Koekelberg – Personeelsdienst grh-hr-cpas-ocmw@koekelberg.brussels

  Twitter share button Facebook share button  
 
Dienst Tewerkstelling (Koekeljob)
Jean Jacquetstraat 39
1081 Koekelberg
icon téléphone   02 411 17 96
icon email