KOEKELBERG WERFT AAN

Vacatures in de kijker

Offert n°371 - Student voor het Burger Café Citoyen

Profiel

- Student in de sociale sector (opvoeder, maatschappelijk werker, enz.) is een pluspunt.

- Vermogen om te verwelkomen en te luisteren

- Autonoom in beheer en besluitvorming

- Bereidheid om te werken met de meest kwetsbare leden van de gemeenschap van Koekelberg

- Energiek en enthousiast

- Nederlands of andere gesproken talen zijn een pluspunt


Aanbieding

Het OCMW Koekelberg is op zoek naar :

 

“Een plaats om elkaar te ontmoeten, te luisteren en informatie te krijgen over sociale en maatschappelijke thema's”.

                                                                                                        

1 student voor de Burger Café Citoyen:

  • donderdag en vrijdag van 10u tot 18u (uurrooster is eventueel bespreekbaar)

 

Taken :

- Onthaal van het publiek

- Permanentie (rapportage over aanwezigheid en verzoeken)

- Ondersteuning van activiteiten

- Het Burger Café Citoyen nieuw leven inblazen


Contact info.

Stuur uw motivatiebrief + CV

naar OCMW Koekelberg - Personeelsdienst - Rue Fr. Delcoigne, 39, 1081 Koekelberg

of per e-mail: GRH-HR-CPAS-OCMW@koekelberg.brussels

Offert n°367 - Projectbeheerder communicatie en participatie in mobiliteit niveau B – deeltijds

Profiel

  • Kennis (of bereidheid om die te verwerven) van de Brusselse institutionele context, het Brusselse mobiliteitsbeleid en de nieuwe gemeentewet;
  • Kennis van het gemeentelijke grondgebied (of bereidheid om deze te verwerven);
  • Interesse in mobiliteitsvraagstukken;
  • Beheersing van de Adobe-suite (InDesign/Illustrator);
  • Kennis van (of bereidheid om te verwerven) het administratieve en financiële beheer van dossiers en projecten binnen het LMC;
  • Creativiteit en nieuwsgierigheid;
  • Vermogen om in teamverband en sectoroverschrijdend te werken;
  • Vermogen om problemen en risico's te anticiperen;
  • Snel verzamelen, vereenvoudigen en verspreiden van informatie;
  • Kennis van milieu-, sociale en maatschappelijke vraagstukken, en van de problematiek van kwetsbare wijken in het Brussels hoofdstedelijk gewest;
  • Taalvaardigheid in de tweede landstaal;
  • Goede schrijfvaardigheid;
  • Nauwkeurigheid en precisie;
  • Organisatie-, plannings- en zelfstandigheidsvaardigheden;
  • Communicatievaardigheden, vlotte omgang en spreekvaardigheid in het openbaar;
  • Vermogen om groepen te begeleiden, conflicten te beheersen;
  • Affiniteit met veldwerk;
  • Aanpassingsvermogen, proactiviteit en initiatief;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel en stressbestendigheid;
  • Bereidheid om occasioneel in de avond en het weekend beschikbaar te zijn;
  • Goede kennis van participatieve processen en methodes.

 

Diploma:

Bachelor diploma in communicatie, sociale wetenschappen, menswetenschappen of een gelijkwaardig diploma.


Aanbieding

Missie van de cel mobiliteit, openbare ruimte en omgeving:

Afdeling: leefomgeving

Dienst: ruimtelijke ordening

Cel: mobiliteit, openbare ruimte en omgeving

De dienst ruimtelijke ordening omvat de cel beheer van het grondgebied en de cel mobiliteit, openbare ruimte en omgeving.

 

De missie van de cel mobiliteit, openbare ruimte en omgeving is, met respect voor duurzame ontwikkeling en vanuit zowel technisch, administratief als financieel oogpunt, zorgen voor het beheer van de mobiliteit en de ontwikkeling, uitvoering, renovatie, onderhoud en beheer van werken en tijdelijke of particuliere bezettingen van het openbaar domein, het toezicht, de openbare veiligheid en netheid, en de verbetering van de omgeving van alle openbare ruimten.

 

Verantwoordelijkheden en opdrachten:

Als projectbeheerder communicatie en participatie maakt u deel uit van de cel mobiliteit, openbare ruimte en omgeving. U werkt onder toezicht en verantwoordelijkheid van het diensthoofd ruimtelijke ordening binnen een klein team in nauwe samenwerking met onder andere de mobiliteitsadviseur, de coördinator verkeersveiligheid en de projectbeheerder openbare ruimte.

 

Missie van de functie:

Uw missie is om, in het kader van de uitwerking van het lokaal mobiliteitscontract (LMC) van de gemeente, specifiek de aspecten communicatie en participatie te ontwikkelen. U zorgt voor de informatievoorziening, burgerparticipatie en communicatie over het lokaal mobiliteitscontract naar de inwoners en gebruikers toe, om zo rekening te houden met hun verwachtingen en een participatief project te ontwikkelen dat de instemming van een zo groot mogelijk aantal mensen verkrijgt. U brengt bij de doelgroepen op een begrijpelijke manier de voorstellen over voor duurzame oplossingen die de wijken van de gemeente rustiger maken door middel van stedelijke herinrichtingen, verkeerswijzigingen...

 

U versterkt het partnerschap en de synergieën met de lokale actoren.

U fungeert als verbindingspersoon tussen enerzijds het studiebureau dat verantwoordelijk is voor de lokale terreinanalyse en anderzijds de subsidiërende overheid, waarbij u de behoeften van de bewoners en gebruikers en de visie van het gemeentebestuur doorgeeft.

U werkt sectoroverstijgend samen met lokale en regionale actoren, organiseert werkgroepen met de verschillende belanghebbenden en inwoners, coördineert deze bijeenkomsten en zorgt voor de opvolging ervan.

 

Participatieluik

  • Ontwikkelen en bevorderen van burgerintegratie en participatie;
  • Stimuleren en organiseren van de deelname van bewoners;
  • Coördineren en bijdragen aan de synergie tussen lokale actoren: participatieve vergaderingen, aanwezigheid en organisatie van terreinbezoeken, gebruik van participatieve instrumenten, organisatie van kleine evenementen, participatieve acties, enz.;
  • Ontwikkelen van communicatiemiddelen in samenwerking met de bevoegde dienst;
  • Administratief beheren van de subsidie, opstellen van administratieve en financiële rapporten;
  • Opstellen van administratieve documenten in verband met het lokaal mobiliteitscontract (LMC).

 

Communicatieluik

  • Ontwerpen en ontwikkelen van de communicatie over het CLM in samenwerking met de communicatiedienst, via verschillende publicatiekanalen;
  • Informeren van de diverse doelgroepen binnen de gemeente via alle communicatiehulpmiddelen die geschikt zijn voor de beoogde doelgroep;
  • Ontwikkelen en organiseren van gerichte communicatie- en sensibiliseringsacties tijdens publieke evenementen, via deur-tot-deuracties, enz.;
  • Deelnemen aan de organisatie van openbare vergaderingen en het opstellen van de presentaties en notulen van deze vergaderingen.

 

Contract:

Halftijds contract van onbepaalde duur afhankelijk van de subsidies (periode van 1 jaar);

Gesubsidieerd in het kader van het lokaal mobiliteitscontract;

 

voordelen:

  • Klein dynamisch team;
  • Afwisselend werk: creatief, administratief en financieel;
  • Extralegale voordelen: maaltijdcheques (nominale waarde € 8,00), eindejaarspremie, erkenning van anciënniteit in de openbare sector (volledig) en de privésector (max 6 jaar – indien in lijn met functie), hospitalisatieverzekering, terugbetaling kosten openbaar vervoer (MIVB 100% ; werkgeversaandeel NMBS, De Lijn en TEC 90%), voetgangers of fietsvergoeding, tweetaligheidspremie, opleidingen, klein  aanvullend pensioenstelseln extralegaal verlof
  • 26 jaarlijkse verlofdagen (voltijds) + compensatieverlof.
  • Mogelijkheid tot structureel thuiswerk ½ dag per week of 1 dag om de twee weken in functie van het gepresteerde uurrooster.


Contact info.

Stuur uw CV en motivatiebrief naar mevrouw Laura FUENTES OCAÑA, aanwervingscel, via mail aan: cellulerecrutements@koekelberg.brussels

Offert n°344 - Preventieadviseur niveau II voor de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het werk - halftijdse tewerkstelling M/V/X

Profiel

Houder zijn van een baccalaureaat (hoger onderwijs van het korte type)

Houder zijn van een getuigschrift van succesvolle afronding van de opleiding preventieadviseur niveau II

Kennis van de geldende wetgeving inzake welzijn op het werk en de evolutie hiervan

Kennis van de OCMW-wetgeving is een troef

Een eerste nuttige ervaring voor de functie is gewenst

Schriftelijke en mondelinge basiskennis van de tweede taal (Frans / Nederlands of Nederlands / Frans)


Aanbieding

Functie :

De IDPB adviseert en sensibiliseert de werkgever en het geheel van het personeel over de toepassing van wettelijke en reglementaire bepalingen met betrekking tot het welzijn van de werknemers tijdens de uitvoering van hun werk en alle andere preventieve maatregelen en activiteiten. In het kader van deze missie handelt de preventieadviseur volledig onafhankelijk en in samenwerking met de gemeentelijke preventieadviseur.

Hoofdtaken :

Advies geven aan de hiërarchie en de directie inzake ongevallenpreventie en risicocontrole ;

Deelname aan de analyse van risico's en de oorzaken van arbeidsongevallen ;

Uitwerken van het globale preventieplan en het jaarlijkse actieplan, evenals de trimestriële rapporten ;

Regelmatige bezoeken aan de gebouwen van het OCMW en de plaatsen van terbeschikkingstelling om het preventiebeleid en risicobeheer op te zetten en te verbeteren ;

Evalueren in samenwerking met de hiërarchie van de kwaliteit van de werktuigen en de preventiesystemen, teneinde aan hun verbetering en hun permanente ontwikkeling deel te nemen ;

Advies geven betreffende de organisatie van de werkplekken, gevaarlijke producten, uitrustingen, enz ;

Advies geven over de hygiëne van de werkplekken ;

Deelname aan de organisatie van brandpreventie, eerste hulp en dringende zorgen ;

Uitwerken van het interne noodplan ;

Advies geven betreffende opleidingen over de verschillende aspecten van het welzijns- en preventiebeleid ;

Deelname aan de voorlichting van de werknemers inzake veiligheid en welzijn op het werk en onthaal van nieuwe medewerkers ;

Aandacht besteden aan de informatie die door de verschillende actoren inzake preventie wordt aangebracht en die nuttig kan zijn voor een proactief risicobeheer, en de directie hierover informeren ;

Advies geven in het kader van aanbestedingsprocedures (drie groene lichten);

Zorg voor de organisatie van een eerste interventieteam;

Afstemming met externe preventieactoren (EDPB, preventieadviseur van de gemeente, ...).

Vaardigheden :

Organisatie en autonomie

Schrijfvaardigheid en goede mondelinge communicatieve vaardigheden

Analytisch en synthetisch vermogen

Vermogen tot initiatieven, creativiteit - verantwoordelijkheid opnemen

Strengheid bij het toezicht op en de toepassing van procedures

Teamwork (samenwerking)


Contact info.

Interesse ?

Stuur uw sollicitatiebrief + CV ter attentie van mevrouw Chan L

naar OCMW Koekelberg - Personeelsdienst - Rue Fr. Delcoigne, 39, 1081 Koekelberg

of per e-mail: GRH-HR-CPAS-OCMW@koekelberg.brussels

Offert n°325 - Gediplomeerd huisarts of assistent (M/V)

Profiel

Het OCMW van Koekelberg is op zoek naar een deeltijdse zelfstandige gediplomeerde huisarts of assistent voor zijn medische dienst.

Het OCMW van Koekelberg is het laatste in het Gewest dat over een medische dienst beschikt die zijn begunstigden de mogelijkheid biedt om gebruik te maken van de lokale geneeskunde via dagelijkse raadplegingen van huisartsen.

Er is een medisch secretariaat om afspraken te maken en de administratie van de medische opvolging te beheren.

De dienst beschikt over een moderne, volledig uitgeruste dokterspraktijk.

Als u betrokken wilt raken bij een hoogwaardig gezondheidszorgbeleid voor een kwetsbare populatie en wilt bijdragen aan de ontwikkeling van eerstelijnszorg en preventieve geneeskunde, neem dan contact met ons op voor meer informatie. Als assistent kun je ook je kennis vervolmaken onder begeleiding van uw stagebegeleider in onze medische dienst.


Aanbieding

Wij bieden :

  • De garantie van een volledig uurrooster
  • Onderhandelbare werktijden
  • Een moderne werkruimte
  • De ondersteuning van een medisch secretariaat
  • Nabijheid van openbaar vervoer en parking
  • Een sociale en menselijke omgeving


Contact info.

Contact per e-mail: Carine Mairlot (cmairlot@koekelberg.brussels)

Offert n°254 - Onthaalmedewerker Studentenjob (m/v/x)

Profiel

  • Je hebt een goede kennis van het Nederlands, het Frans en het Engels
  • Je bent tussen 18 en 25 jaar
  • Je bent dynamisch en polyvalent
  • Je bent klant- en servicegericht
  • Je kan de document student@work geven

Herken je jezelf in deze omschrijving? Dan hebben wij de job die bij je past! ? ?


Aanbieding

Omschrijving van de onderneming:

Het Belgian Chocolate Village (B.C.V.) is het museum gewijd aan de chocolade in de oude koekjes- en chocoladefabriek Victoria in Koekelberg. In een prachtige tentoonstellingsruimte van 900m2 maak je via een interactief parcours, een tropische serre en een atelier waar je een chocolademaker aan het werk kunt zien, kennis met de geschiedenis van de chocolade. Op de eerste verdieping is er een origineel belle-epoque salon met winkel en een ruimte met 55 zitplaatsen waar bezoekers kunnen genieten van drankjes en chocoladeproducten.

 

Functieomschrijving:

  • Onthaal van de bezoekers
  • Ticketing
  • Informeren
  • Reservaties beheren
  • Deelnemen aan diverse evenementen, team buildings, verjaardagen, verhuur aan bedrijven en andere activiteiten.
  • Dienst in de proefsalons

We bieden:

Een leuke studentenjob in een aangename en ontspannen omgeving

Wanneer? 10.00 u tot 18.00 tijdens de week of in het weekend


Contact info.

Geïnteresseerd?         Kom ons team versterken!

Solliciteer via een mail naar: info@belgianchocolatevillage.be

  Twitter share button Facebook share button  
 
Dienst Tewerkstelling (Koekeljob)
Jean Jacquetstraat 39
1081 Koekelberg
icon téléphone   02 411 17 96
icon email