KOEKELBERG WERFT AAN
Vacatures in de kijker
Profiel
- Bachelor of gelijkgesteld diploma
- Je bent een gemotiveerde starter of je hebt al een eerste ervaring opgedaan in een gelijkaardige (coördinerende) functie, bij voorkeur in de socio-culturele en/of onderwijssector
- Je bent vooral een terreinwerker, maar administratieve opvolging schrikt jou niet af
- Visie op opgroeien en (talent)ontwikkeling in een grootstedelijke context
- De meertalige en diverse Brusselse context geeft jou veel motivatie
- Occasioneel avond- en weekendwerk is beperkt, maar schrikt jou niet af
KENNIS EN VAARDIGHEDEN
- Algemene gedragscompetenties
- professioneel handelen
- integer handelen
- resultaatgericht werken
- Functiespecifieke en technische competenties
- Je kan problemen analyseren
- Je kan zelfstandig je eigen werk structureren
- Je bouwt netwerken en onderhoudt ze
- Je bent communicatief, flexibel en creatief ingesteld
- Veranderingsprocessen begeleiden schrikt je niet af
- Je werkt je snel in, maakt je zaken snel eigen (zoals gemeentelijke administratieve procedures)
- Je kan plannen en organiseren
- Je hebt een neus voor administratieve opvolging van procedures en budgetbeheer
- Je kan nota's, rapporten, procedures opstellen
- Je kan vergaderingen leiden, en spreken voor een publiek of (kinder)groepen
- Je hebt kennis van en ervaring met courante softwareprogramma’s (Outlook, MS Word, Excel, Teams,…)
- Je Kennis van het Nederlands is zeer goed, kennis van of affiniteit met het Frans is een pluspunt
- Kennis hebben van de volgende sectoren in Brussel is een pluspunt: onderwijs, de vrijetijdssectoren (cultuur, jeugd en sport), welzijn, gezondheid en gezin
- Kennis hebben over de mogelijkheden die Koekelberg en omgeving kan bieden in functie van brede ontwikkelingskansen van kinderen en jongeren
Aanbieding
KOEKELBERG IN VOGELVLUCHT
Koekelberg, een jonge, dynamische en multiculturele gemeente van bijna 23.000 inwoners, staat dagelijks ten dienste van haar burgers. Of het nu gaat om onderwijs, openbare netheid, cultuur, gelijke kansen, stedenbouw, sport of preventie, wij zijn altijd op zoek naar bekwaam en gemotiveerd personeel. Bouw je graag mee aan de toekomst van Koekelberg en ben je op zoek naar een job waarmee je een directe impact hebt op de samenleving? Dan ben jij misschien wel de nieuwe collega die we zoeken!
Koekelberg ondersteunt de uitbouw van de Brede School Koekelberg op haar grondgebied. De Brede School vormt een netwerk waar lokale actoren en partners uit verschillende sectoren samenwerken om te zorgen voor maximale ontwikkelingskansen voor alle kinderen en jongeren. Concreet zorgt de bredeschoolcoördinator voor een leuk, prikkelend en kwalitatief voor-, na- of buitenschools aanbod voor alle kinderen en jongeren in Koekelberg. De bredeschoolcoördinator maakt deel uit van een klein en elkaar ondersteunend team collega’s uit andere gemeentelijke diensten, o.a. Jeugd, Bibliotheek, Onderwijs en Cultuur.
De gemeente Koekelberg werft momenteel 2 halftijdse (50%) bredeschoolcoördinatoren aan, die nauw zullen samenwerken om de volgende opdrachten en taken samen te vervullen.
OPDRACHT VAN BREDE SCHOOL KOEKELBERG
Brede School Koekelberg is een breed lokaal samenwerkingsverband, met als missie de ontwikkelingskansen van Koekelbergse kinderen en jongeren in het Nederlandstalig onderwijs te maximaliseren. Op basis van een nodenanalyse van de Koekelbergse kinderen en jongeren en een omgevingsanalyse van de betrokken buurten beoogt Brede School Koekelberg kinderen activiteiten aan te bieden met een duidelijke focus op talentontwikkeling en taalstimulering. Kinderen krijgen leerkansen in een concrete maatschappelijke context waardoor de leerimpact verhoogt; hun leer- en leefomgeving wordt verbreed door meer (lokale) partners aan te trekken en het voor-, buiten- en naschools aanbod te vergroten; en, het bestaande netwerk wordt versterkt door professionaliseringskansen te bieden voor partners.
OPDRACHT VAN DE FUNCTIE
De bredeschoolcoördinator is het aanspreekpunt voor de bevoegde schepen, het schoolbestuur van gemeentelijke basisschool De Kadeekes, de andere Nederlandstalige scholen in Koekelberg, actoren binnen de brede leer- en leefomgeving van Koekelbergse kinderen en jongeren en het bovenlokale netwerk van Brede schoolcoördinatoren. De bredeschoolcoördinator staat in voor de coördinatie, inhoudelijke opvolging, promotie en organisatie van projecten, evenementen en samenwerkingen in het kader van de opeenvolgende jaarlijkse bredeschool actieplannen, die afgestemd zijn op de overige Nederlandstalige dienstverlening in het voor-, buiten-, en naschools aanbod in Koekelberg.
De bredeschoolcoördinator heeft de volgende opdrachten:
- De bredeschoolcoördinator werkt nauw samen met het lokaal gemeentelijk beleid (o.a. over de domeinen jeugd, onderwijs, cultuur, bibliotheek) vanuit het oogpunt van de brede leer- en leefomgeving van kinderen en jongeren. Je neemt deel aan teamoverleg, waakt mee over een coherente beleidsontwikkeling en werkt aan gezamenlijke of elkaar versterkende initiatieven.
- De bredeschoolcoördinator organiseert de stuurgroep en ontwikkelt samen met de stuurgroep en de VGC, handvaten om het engagement en de draagkracht bij de partners te vergroten. Je brengt de stuurgroep samen, zorgt voor een prikkelende agenda.
- De bredeschoolcoördinator bouwt de Brede School Koekelberg uit en vertaalt in nauwe samenwerking met de stuurgroep en de relevante gemeentelijke diensten de kernopdrachten van de Brede School naar de lokale praktijk. De coördinator bewaakt, stimuleert en coördineert de toepassing van het actieplan voor de Brede School. Je verzorgt de jaarlijkse inhoudelijke en financiële rapportering, en draagt bij aan het gemeentelijk jaarrapport.
- De bredeschoolcoördinator heeft een helikopterzicht over de Brede School en vormt het eerste aanspreekpunt voor de partners in het netwerk. Je bent aanwezig op het terrein o.a. op de scholen en andere vindplaatsen voor kinderen en jongeren. Je netwerkt graag, en je brengt (jonge) mensen graag samen rond doelgerichte, relevante en leuke projecten.
- De bredeschoolcoördinatoren in Brussel werken actief samen en ondersteunen elkaar zowel op gemeentelijk vlak als binnen het lerend netwerk Brede Scholen Brussel in samenwerking met de VGC. Je neemt deel aan overleg- en uitwisselmomenten.
Specifieke taken
- Je bouwt de Brede School Koekelberg verder uit en je vertaalt de kernopdrachten van de Brede School naar de lokale noden en praktijk in Koekelberg
- Je identificeert en contacteert relevante partners met als doel om samen het bestaande aanbod op elkaar af te stemmen en het ontwikkelen van nieuwe activiteiten
- Je creëert draagvlak bij de partners voor het uitgestippelde beleid
- Je werkt nauw samen met brugfiguren en zorgcoördinatoren op school die de brug tussen de school en de ouders leggen
- Je staat in voor het opmaken, opvolgen en evalueren van het jaaractieplan
- Je staat in voor de opmaak van verslagen en rapportages eigen aan de bredeschoolwerking
- Je zoekt mee naar financiële middelen voor je projecten en evenementen
- Je staat in voor de inhoudelijke en financiële opvolging en rapportage in het kader van het convenant Brede School Brussel 2024-2025 - Gemeente Koekelberg met de VGC
- Je zorgt jaarlijks voor een begroting voor Brede School Koekelberg als onderdeel van de jaarlijkse begroting van het gemeentebestuur;
- Je organiseert en leidt overleg van de stuurgroep
- Je communiceert intern en extern over de activiteiten van Brede School Koekelberg (gemeenteblad, social mediaberichten, website,…)
- Je bent voldoende aanwezig op het terrein o.a. op de scholen
- Je neemt actief deel aan het netwerk van Brusselse Brede Schoolcoördinatoren zowel op gemeentelijk vlak als binnen het lerende netwerk Brede Scholen Brussel in samenwerking met de VGC
- Je bent een enthousiaste vertegenwoordiger van Brede School Koekelberg op (lokale) overlegplatformen
AANBOD
- Contract van onbepaalde duur van niveau B (Bachelor) halftijds
- Klein, fijn dynamisch team
- Verlof volgens gemeentelijke reglementering (jaarlijks verlof en compensatieverlof)
- Mogelijkheid tot opleidingen en bijscholingen
- Extralegale voordelen: maaltijdcheques, jaarlijks abonnement MIVB gratis, gedeeltelijke terugbetaling van kosten voor ander openbaar vervoer (90 % maandelijks DE Lijn of TEC, tussenkomst werkgever NMBS abonnement, hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioenstelsel)
Contact info.
- CV en motivatiebrief waarin je jouw visie op opgroeien en talentontwikkeling in de Brusselse (Koekelbergse) context toelicht : aanwerving@koekelberg.brussels
- Schriftelijke opdracht
- Gesprek
Profiel
Houder zijn van een baccalaureaat (hoger onderwijs van het korte type)
Houder zijn van een getuigschrift van succesvolle afronding van de opleiding preventieadviseur niveau II
Kennis van de geldende wetgeving inzake welzijn op het werk en de evolutie hiervan
Kennis van wetgeving die van toepassing is op gemeenten en OCMW's is een pluspunt
Halftijdse contract OCMW en halftijdse contract Gemeente
Een eerste nuttige ervaring voor de functie is gewenst
Schriftelijke en mondelinge basiskennis van de tweede taal (Frans / Nederlands of Nederlands / Frans)
Aanbieding
Functie :
De IDPB adviseert en sensibiliseert de werkgever en het geheel van het personeel over de toepassing van wettelijke en reglementaire bepalingen met betrekking tot het welzijn van de werknemers tijdens de uitvoering van hun werk en alle andere preventieve maatregelen en activiteiten. In het kader van deze missie handelt de preventieadviseur volledig onafhankelijk en in samenwerking met de gemeentelijke preventieadviseur.
Hoofdtaken :
Advies geven aan de hiërarchie en de directie inzake ongevallenpreventie en risicocontrole ;
Deelname aan de analyse van risico's en de oorzaken van arbeidsongevallen ;
Uitwerken van het globale preventieplan en het jaarlijkse actieplan, evenals de trimestriële rapporten ;
Regelmatige bezoeken aan de gebouwen en de plaatsen van terbeschikkingstelling om het preventiebeleid en risicobeheer op te zetten en te verbeteren ;
Evalueren in samenwerking met de hiërarchie van de kwaliteit van de werktuigen en de preventiesystemen, teneinde aan hun verbetering en hun permanente ontwikkeling deel te nemen ;
Advies geven betreffende de organisatie van de werkplekken, gevaarlijke producten, uitrustingen, enz ;
Advies geven over de hygiëne van de werkplekken ;
Deelname aan de organisatie van brandpreventie, eerste hulp en dringende zorgen ;
Uitwerken van het interne noodplan ;
Advies geven betreffende opleidingen over de verschillende aspecten van het welzijns- en preventiebeleid ;
Deelname aan de voorlichting van de werknemers inzake veiligheid en welzijn op het werk en onthaal van nieuwe medewerkers ;
Aandacht besteden aan de informatie die door de verschillende actoren inzake preventie wordt aangebracht en die nuttig kan zijn voor een proactief risicobeheer, en de directie hierover informeren ;
Advies geven in het kader van aanbestedingsprocedures (drie groene lichten);
Zorg voor de organisatie van een eerste interventieteam;
Afstemming met externe preventieactoren (EDPB, preventieadviseur van de gemeente, ...).
Vaardigheden :
Organisatie en autonomie
Schrijfvaardigheid en goede mondelinge communicatieve vaardigheden
Analytisch en synthetisch vermogen
Vermogen tot initiatieven, creativiteit - verantwoordelijkheid opnemen
Strengheid bij het toezicht op en de toepassing van procedures
Teamwork (samenwerking)
Contact info.
Interesse ?
Stuur uw sollicitatiebrief + CV ter attentie van mevrouw Chan L
naar OCMW Koekelberg - Personeelsdienst - Rue Fr. Delcoigne, 39, 1081 Koekelberg
of per e-mail: GRH-HR-CPAS-OCMW@koekelberg.brussels
Profiel
- Diploma middelbaar onderwijs
- Tweetalig nl/fr of fr/nl (in het bezit van Selor - art. 8 en 10 of moet deze kunnen behalen)
- Goede schrijfvaardigheid (goede spelling)
- Orde en nauwkeurigheid
- Goede computervaardigheden (Word en Excel)
- Integriteit en discretie
- Ervaring in een personeels- of secretariaatsafdeling is een pluspunt
Aanbieding
Beheer van de dossiers van het Vast Bureau en de Raad :
- Voorbereiden van de dossiers
- Opstellen en verzenden van de agendapunten en de explicatieve nota
- Notulen opstellen
- De kennisgeving van beslissingen en de administratieve follow-up ervan beheren
Administratief beheer van het overlegcomité en de gemeenschappelijke onderhandelings-/overlegorganen
- Opstellen van de agendapunten en bijvoegen van de toelichtende documenten
Taken van het secretariaat et personeelsdienst
- Behandelen van de inkomende en uitgaande post
- Personeel verwelkomen en informatie verstrekken
- Personeelsadministratie: personeelsdossier, contracten, sociale documenten, verlof en afwezigheden, kandidaturen, enz.
- Vertalingen
- Voorbereiding van de tabellen van transparantie
Contract: Contract van onbepaalde duur voltijds
Contact info.
Stuur uw sollicitatiebrief + CV ter attentie van mevrouw Chan L
naar OCMW Koekelberg - Personeelsdienst - Rue Fr. Delcoigne, 39, 1081 Koekelberg
of per e-mail: GRH-HR-CPAS-OCMW@koekelberg.brussels
Profiel
In samenwerking met de verpleegkundige en onder zijn verantwoordelijkheid verleent de verzorgende aan de bewoners van het rusthuis hygiëne en integrale zorg : lichaamsverzorging, ondersteuning bij het eten en drinken, naar bed brengen, opvang, bewoners begeleiden bij verplaatsingen, enz.. Hij geeft zijn observaties schriftelijk en monderling door om de continuïteit van de zorg verder te laten verlopen.
Diploma :
* BSO 3de graad Verzorging
* BSO 3de graad Bejaardenzorg/Zorgkundige 7de jaar
In het bezit zijn van zijn VISA (RIZIV nummer om als verzorgende te mogen werken)
Talen :
Frans (goed)
Nederlands (goed)
Uurrooster :
A : 07u00 tot 15u00 met 1/2 uur pauze
B : 12u00 tot 20u00 met 1/2 uur pauze
Nacht : 19u30 tot 7u00 met 2 x 1/2 uur pauze
Eén weekend op 2.
Aanbieding
COD vervanging vorming 600
Contact info.
Stuur uw motivatiebrief en CV naar grh-hr-cpas-ocmw@koekelberg.brussels
Profiel
Sociale-professionele ondersteuning voor mensen tussen de 18 en 63 jaar die geholpen worden door het OCWM.
Hulp, ondersteuning en begeleiding bij het bepalen en opzetten van een professioneel project, informatie, oriënatie, luisteren, interne en externe communicatie (OCMW-diensten, tewerkstellingsdienst, PWA, Actiris,...)
- In het bezit zijn van een bachelorsdiploma maatschappelijk werker
- Tweetalig nl/fr of fr/nl (in het bezit van de Selor-attesten art. 8 en 10)
- Goede schrijfvaardigheid
- Orde en striktheid
- Goede kennis van IT-tools (Word, Excel)
Aanbieding
2 halftijdse contracten ( 1 halftijds -COD en 1 halftijds -veravangingscontract), erkenning van de anciënniteit in de openbare sector en in de privé sector, gedeeltelijke terugbetaling van de openbare vervoerskosten, gratis MIVB-abonnement, tweetaligheidspremie, maaltijdcheques € 8,00.
Contact info.
Contact en info :
Gelieve uw CV op te sturen ter attentie van Mevr. L. CHAN
Via mail :
GRH-HR-CPAS-OCMW@koekelberg.brussels
Per post :
OCMW Koekelberg – L. CHAN
François Delcoignestraat, 39
1081 Koekelberg
Profiel
- Bachelier in Sociaal werk (maatschappelijk werker)
- Tweetalig NL/F of F/NL (in het bezit van een Selor-attest - art. 8 en 10 of bereid zijn dit te behalen)
- Goede schrijfvaardigheid (goed kennis van de spelling)
- Ordelijk en striktheid
- Goede informaticakennis (Word en Excel)
Taken :
- Eerste lijn
- U onthaalt, informeert, adviseert en ondersteunt de rechthebbenden en zorgt voor de sociale en administratieve opvolging van uw dossiers volgens de vastgestelde procedures.
- U voert sociale enquêtes uit zodat het OCMW sociale bijstand kan verlenen waardoor iedereen een waardig leven kan leiden.
Aanbieding
Vervangingscontract - voltijds
Extra-legale voordelen : maaltijdcheques, vergoeding van openbaarvervoerskosten (MIVB gratis),
extra-legaal verlof, opleiding, hospitalisatieverzekering
Waardering van anciënniteit mogelijk mits voorlegging van de werkattesten
Contact info.
Stuur uw motivatiebrief + CV naar :
OCMW Koekelberg - Personeelsdienst - Fr. Delcoignestraat 39 te 1081 Koekelberg of via mail naar GRH-HR-CPAS-OCMW@koekelberg.brussels
Profiel
- Graduaat of brevet
- Tweetalig NL/F of F/NL (in het bezit van een SELOR-attest art.8 en 10 of bereid zijn dit te behalen);
Taken : Medische zorg en ondersteuning voor inwoners van Jourdan Village (ROB en RVT)
Aanbieding
Voltijds contrat van onbepaalde duur
Extra-legale voordelen : maaltijdcheques, vergoeding van openbaarvervoerkosten, extra-legaal verlof, opleiding
Contact info.
OCMW Koekelberg – Fr. Delcoignestraat 39 te 1081 Koekelberg – Personeelsdienst grh-hr-cpas-ocmw@koekelberg.brussels